Volkswagen představuje elektrický mikrobus

Koncept elektricky poháněného MPV je dalším výhledem směrem do budoucnosti a zároveň ztělesňuje ambici vytvořit budoucí svět, v němž bude elektrická mobilita dostupná pro každého. Tento cíl vystihuje i nový slogan značky: „Nečekáme na budoucnost, tvoříme ji.“

Dr. Herbert Diess, předseda představenstva značky Volkswagen, k tomu říká: „I.D. BUZZ symbolizuje novou podobu značky Volkswagen, která je moderní, pozitivní, emocionální a orientovaná na budoucnost. Chceme, aby se elektrická mobilita stala charakteristickým znakem Volkswagenu, a od roku 2025 chceme prodávat jeden milion elektromobilů ročně. Nový e-Golf nabízí již o 50 procent delší dojezd. Od roku 2020 pak uvedeme na trh s modelovou řadou I.D. zcela novou generaci kompletně síťově propojených elektromobilů. Tyto vozy budou cenově dostupné pro miliony zákazníků, nejen pro milionáře.“

Volkswagen studií I.D. BUZZ v Detroitu demonstruje, jak rozmanitou podobu bude mít budoucí elektrická mobilita.Elektromotory jsou na přední i zadní nápravě a zajišťují pohon všech kol, je možné nastavit režim zcela automatizované jízdy („I.D. Pilot“) a ve výbavě je i nová generace zobrazovacích a ovládacích prvků. „I.D. BUZZ je MPV nové generace. Vychází z nové modulární platformy MEB pro vozidla s elektrifikovaným pohonem a nabízí komfort a nekonečný prostor pro cestování. Jeho elektrický dojezd činí až 600 kilometrů v kombinovaném cyklu EU,“ říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva značky Volkswagen, zodpovědný za vývoj. Nové zásoby elektrické energie získává I.D. BUZZ indukčně nebo připojením k nabíjecí stanici. S nabíjecím výkonem 150 kW trvá nabití na 80 procent celkové kapacity akumulátorů přibližně 30 minut.

Volkswagen představil před pouhými čtyřmi měsíci studii I.D., menšího sourozence koncepčního vozu I.D. BUZZ. Také I.D. je revolucí. Kompaktní elektromobil se objeví u prodejců v roce 2020 s dojezdem až 600 kilometrů. Bude prvním sériově vyráběným vozem na základě platformy MEB. A je první studií značky Volkswagen, která dokáže jezdit zcela automatizovaně.

Nový I.D. BUZZ je nyní prvním vozem kategorie MPV, který tuto funkci umožňuje. Stačí mírné zatlačení na volant. Ten se následně zasune do přístrojové desky a I.D. BUZZ přejde z režimu manuálního řízení do režimu zcela autonomní jízdy „I.D. Pilot“ (nabídka této funkce je myslitelná od roku 2025). Nyní si může řidič otočit své sedadlo dozadu a obrátit se čelem ke spolucestujícím. Okolí vozidla snímají laserové scannery, ultrazvukové senzory, radarové senzory, kamery systému Area View a přední kamera. Další údaje o dopravní situaci jsou získávány z cloudu.

I.D. BUZZ již nemá klasickou přístrojovou desku. MPV promítá nejdůležitější informace prostřednictvím průhledového displeje s rozšířenou realitou do zorného pole řidiče – ve formátu 3D, virtuálně na vozovku. Funkce informačních a zábavních systémů nebo klimatizace jsou ovládány prostřednictvím vyjímatelného tabletu. Ovládací prvky důležité pro řízení jsou umístěny na volantu. Jeho vnitřní část není – na rozdíl od současnosti – tvořena rameny a tlačítky, ale speciální dotykovou plochou s kapacitními zónami. Klasický volant se tak proměnil v multifunkční volant s dotykovou plochou.

Využití obestavěného prostoru je ve studii, vybavené až osmi sedadly, tak dobré jako v žádném jiném elektromobilu. Všestranně variabilní sedadla a interaktivní síťové propojení otvírají cestujícím ve studii I.D. BUZZ rozmanité možnosti. Díky prodloužené platformě MEB-XL nabízí studie s vnější délkou 4 942 mm, šířkou 1 976 mm a výškou 1 963 mm i v interiéru, v rámci své třídy, výjimečné prostorové dimenze.

I.D. BUZZ vyniká nejen prostorem. Vzhledem ke své koncepci se zařadí mezi nejkomfortnější automobily na světě. Má dlouhý rozvor náprav 3 300 mm. Mezi nimi je pod podlahou uložena sada akumulátorů. Toto uspořádání snižuje těžiště a zajišťuje dokonalé rozložení hmotnosti. Podvozek studie I.D. BUZZ s elektronicky řízenými tlumiči poskytuje jízdní komfort na úrovni vyšší třídy. Dynamický charakter studie I.D. BUZZ skvěle doplňuje pohon všech kol s nulovými emisemi a celkovým nejvyšším výkonem 275 kW/374 k (elektromotor vpředu a vzadu, každý s výkonem 150 kW). Verze studie I.D. BUZZ, představená v Detroitu, dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za cca 5 sekund a její nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 160 km/h.

 

Foto:Volkswagen